Cześć! Dzisiaj trochę inny post, który nie będzie bezpośrednio dotyczył Asany. Opowiem Wam o tym jak tworzyłam mój pierwszy produkt czyli kurs online z bezpłatnej wersji Asany (Asana basic). Praca nad moim pierwszym kursem trwała ok 4 miesięcy. Przez pierwsze 3 miesiące pracy nad kursem nie byłam mu w stanie poświęcić mu całego czasu. Równocześnie realizowałam zlecenia dla moich stałych klientek jako Wirtualna Asystentka. W ostatnim miesiącu posiadając odpowiednią poduszkę finansową, postanowiłam poświęcić się pracy nad kursem w 100%. Poinformowałam o tym moje obecne klientki i nie brałam nowych zleceń. Zastanawiasz się nad stworzeniem kursu online? Swietnie! Poniżej znajdziesz listę wszystkich etapów, które doprowadziły mnie do stworzenia mojego kursu online z Asany.
1. Struktura kursu
Gdy w głowie miałam już zawartość merytoryczną kursu podzieliłam ją na moduły. Rozpisałam z ilu modułów i lekcji będzie składał się mój kurs. Na początku zakładałam, że będzie to pięć modułów, a ostatecznie skończyłam z 6 modułami i 48 lekcjami.
2. Z jakich materiałów będzie składał się kurs?
Wiedziałam, że kurs będzie się składał w większości z materiałów wideo, na których będę dzielić się swoim ekranem. Do filmów doszły wstępy do modułów w formie plików audio oraz materiały dodatkowe takie pdf-y i pliki .csv z moimi autorskimi szablonami.
3. Zakup sprzętu
Aby zacząć nagrywać potrzebowałam kupić mikrofon. Przed zakupem przeczytałam sporo recenzji mikrofonów i ostatecznie wybrałam model SPC SM900. Do nagrywania niezbędny jest też szybki komputer. Dzięki temu Wasz komputer nie będzie się zawieszał podczas nagrywania i bez problemu przetworzycie filmiki.
4. Pisanie scenariuszy
W oczekiwaniu na mikrofon zaczęłam pisać scenariusze modułów. Gdy scenariusze były już gotowe, a mikrofon był już na miejscu zaczęłam nagrywanie lekcji. Scenariusze w kolejnym etapie przeze mnie modyfikowane. W trakcie nagrywania wpadały mi do głowy kolejne pomysły na lekcje.
5. Nagrywanie
Ten etap trwał u mnie najdłużej. Stres towarzyszący nagrywaniu powodował, że często się myliłam i musiałam nagrywać lekcje od początku. Bywały lepsze i gorsze dni, a nawet maratony podczas których nagrywałam całe moduły. Podczas nagrywania kursu dwa razy się przeprowadzałam, a w jednym z mieszkań trwał remont balkonów. Na szczęście znalazłam w Trójmieście super coworking, w którym nagrałam ostatnie moduły.
6. Montaż
Pisanie scenariuszy i nagrywanie filmów po godzinach pracy nieźle mnie wymęczyły. Nie miałam już siły zajmować się montażem. Zaczęłam więc szukać rozwiązania tego problemu i z pomocą przyszedł mój Mąż, który podjął się obróbki moich filmów. Tomek obrabiał moje filmy w programie iMovie, który jest darmowym programem dostępnym na MacBookach.
7. Hosting filmów
Gdy filmy były już zmontowane to zaczęłam szukać platformy do hostingu filmów. Najkorzystniejszą ofertę miało Vimeo, więc tam zdecydowałam się wgrać zmontowane pliki wideo.
8. Platforma kursowa
Stanęłam przed wyborem: tworzyć platformę kursową samodzielnie, czy zainwestować w zakup gotowego rozwiązania. Zanim zaczęłam tworzyć własny kurs szukałam informacji o tym jak tworzyli kursy inni, znani mi twórcy internetowi. Wielu z nich korzystało z platformy WP Idea. Ostatecznie byłam bardzo zadowolona z wyboru gotowej platformy kursowej. Takie rozwiązanie bardzo ułatwiło mi ostatni etap pracy nad kursu. Dodanie kursu przy pomocy wtyczki WP Idea i jego personalizacja jest bardzo intuicyjne i nie zajmuje wiele czasu. Dodatkowo można liczyć na wsparcie pomocy technicznej, która błyskawicznie odpisuje na maile.
9. Przygotowanie platformy
Gdy zainstalowałam wtyczkę WP Idea, dodałam strukturę kursu tj, nazwy modułów i lekcje to kolejnym krokiem była personalizacja i dodanie grafik. Banery, okładki do modułów i okładki do lekcji przygotowałam w Canvie. Następnie dodałam opisy do lekcji, filmy i wgrałam materiały dodatkowe.
10. Podpięcie płatności
Ostatnim etapem jest dodanie płatności. Robi się to za pomocą wtyczek. Ja zdecydowałam się na dodanie przelewów 24 (darmowa wtyczka) oraz payu (wtyczka płatna). Dodanie płatności jest bardzo intuicyjne, a wszystkie instrukcje są dostępne na stronach dostawców płatności internetowych.
Obecnie jestem w trakcie pisania scenariuszy do mojego drugiego kursu, tym razem z płatnej wersji Asany - Asany Premium. Czas jaki planuję przeznaczyć na jego przygotowanie to 2 miesiące. Dam Ci znać jak kurs będzie gotowy i opowiem, czy wszystko poszło zgodnie z planem,
Powodzenia w przygotowaniu Twojego autorskiego kursu online. Trzymam za Ciebie kciuki! 🙂
Mam dla Ciebie super prezent! To moja autorka checklista, która pomoże Ci zaplanować pracę nad kursem. Ważne! Jeśli jesteś zapisana na mój newsletter to nie zapisuj się na niego ponownie! Wejdź do zakładki freebies, gdzie znajdziesz najnowszą checklistę!
Chcesz nauczyć się obsługi Asany i tworzyć projekty, które pomogą Ci rozwinąć Twój biznes online? Dołącz do mojego bestsellerowego kursu online z Asany!
Zostaw Komentarz